جستجو در بیتفا
  • کیف پول کاغذی چیست به زبان ساده 
  • معرفی کلید‌های خصوصی و عمومی در کیف پول کاغذی
  • مزایای کیف پول کاغذی چیست؟
  • نحوه ساخت آسان
  • ارزان بودن نسبت به Wallet سخت افزاری
  • امنیت در برابر حملات هکری
  • معایب کیف پول کاغذی چیست؟
  • در معرض دید بودن کلید‌های خصوصی
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال محدود
  • آسیب پذیری Paper walletها در برابر عوامل محیطی
  • آموزش ساخت کیف پول کاغذی
  • سایت BitAddress.org
  • سایت MyEtherWallet
  • سایت Wallet Generator
  • نحوه استفاده از کیف پول کاغذی
کیف پول کاغذی چیست؟

کیف پول کاغذی چیست؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
۹ دقیقه
۰
۳۲۷
توسط :
کامیار جعفریان

با رشد و توسعه روز افزون صنعت ارزهای دیجیتال، تعداد سرمایه‌گذاران این حوزه بیشتر شده است. افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این صنعت را دارند به فکر بالاتر بردن هر چه بیشتر دارایی‌های دیجیتال خود هستند. کیف پول کاغذی یا پیپر ولت نوعی از یک کیف پول ارز دیجیتال است که می‌تواند باعث بالاتر رفتن امنیت دارایی‌های کریپتویی شما شود. این دسته از کیف پول‌ها باعث شده‌اند تا افرادی که علاقه چندان زیادی به وقت گذراندن در دنیای اینترنت و تکنولوژی را ندارند نیز، ترغیب به سرمایه‌گذاری و هولد ارزهای دیجیتال شوند. در ادامه با بیتفا همراه باشید تا به بررسی سوال کیف پول کاغذی چیست پاسخ‌های کامل را ارائه دهیم.

 

کیف پول کاغذی چیست به زبان ساده 

یک پیپر ولت کلیه اطلاعات Wallet شما را تبدیل به یک QRCode کرده و در قالب یک تکه کاغذ ساده ارائه می‌دهد. این اطلاعات شامل کلیدهای خصوصی و عمومی شما می‌شوند. اگر کاغذ مورد نظر را گم نکنید این دسته از کیف پول‌ها می‌توانند یکی از امن‌ترین نوع Walletها برای شما باشند. اما منظور از کلیدهای خصوصی و عمومی چیست؟ ما در ادامه مقاله به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

 

معرفی کلید‌های خصوصی و عمومی در کیف پول کاغذی

برای درک بهتر مفهوم کلید‌های خصوصی و عمومی با مثالی ساده شروع می‌کنیم. تصور کنید که یک کارت عابر بانک جدید دارید. رمز کارت شما به عنوان یک کیف پول خصوصی تعریف می‌شود و به غیر از شما شخص دیگری نباید به آن دسترسی داشته باشد. شماره کارت یا شماره حساب شما به عنوان کلید‌های عمومی شناخته می‌شوند و افراد با داشتن آن‌ها می‌توانند برای شما پول واریز کنند.

به عنوان مثالی دیگر، تصور کنید که می‌خواهید از یک دستگاه فروش نوشیدنی که به صورت اتوماتیک (خودکار) فعالیت می‌کند خرید کنید. طبیعی است که بعد از واریز پول توسط شما به دستگاه، نوشیدنی مورد نظر خود را دریافت خواهید کرد. اما چه کسی امکان برداشت پول‌های واریز شده به دستگاه را دارد؟ تنها شخصی که می‌تواند به پول‌های داخل دستگاه دسترسی داشته باشد، دارنده کلید خصوصی دستگاه (صاحب دستگاه ) است.

 رمز یا کلید یک گاو صندوق نیز می‌تواند یک مثال مناسب برای تعریف یک کلید خصوصی کیف پول کاغذی باشد.

 

کلید خصوصی و عمومی در کیف پول کاغذی

 

همانطور که می‌دانید انواع کیف پول ارز دیجیتال در دنیا کلیدهای خصوصی دارند و باید حتما توجه داشته باشید که کلید خصوصی هیچکدام از این Walletها را در اختیار دیگران قرار ندهید. در صورتی که اقدام به چنین کاری کنید سایر افراد به کلیه دارایی‌های کیف پول شما دسترسی داشته و می‌توانند بدون اطلاع شما اقدام به برداشت آن‌ها کنند. توجه داشته باشید که کلید خصوصی Paper walletها یا هر Wallet دیگری را به هیچ عنوان گم نکنید. اگر کلید خصوصی خود را گم کردید دارایی خود را از دست رفته بدانید. تا به این جا تونستیم به سوال کیف پول کاغذی چیست پاسخ کامل را بدهیم. توجه داشته باشید که پیپر ولت‌ها مزایا و معایبی دیگر به همراه دارد که در ادامه مقاله به آن‌ها پرداخته ایم. 

 

مزایای کیف پول کاغذی چیست؟

 مزایای یک کیف پول کاغذی باعث شده تا تعداد افراد بیشتری به صنعت ارزهای دیجیتال روی بیاورند. امروزه کارشناسان برای آموزش علم ارز دیجیتال برای افراد مبتدی‌تر، شناخت این دسته از Walletها را به کلیه دانشجویان آموزش می‌دهند. یک پیپر ولت با ویژگی‌های خود می‌تواند باعث شود که دانشجویان سرمایه‌گذاری و استفاده از این صنعت را به شکل بهتر و ساده‌تر بیاموزند و در عین حال علاقه بیشتری برای ادامه آموزش از خود نشان دهند.

 

نحوه ساخت آسان

ساخت یک پیپر ولت بسیار ساده و آسان بوده و در کمتر از چند مرحله قابل انجام است. شما می‌توانید در کمتر از 3دقیقه اقدام به ساخت یک پیپر والت کنید. سادگی استفاده از این Walletها باعث افزایش تقاضا برای استفاده از آن‌ها شده است. امروزه اکثر افرادی که به تازگی وارد این صنعت شده‌اند به دنبال استفاده و ساخت آسان یک کیف پول ارز دیجیتال هستند. بنابراین ساخت یک پیپر ولت می‌تواند بهترین گزینه برای شروع باشد. ما در ادامه مقاله به آموزش کامل ساخت این کیف پول‌ها پرداخته‌ایم.

 

ارزان بودن نسبت به Wallet سخت افزاری

فیزیکی بودن جنس ولت‌های سخت فزاری و پیپر ولت باعث ایجاد شباهت بین آن‌ها شده است. از بین انواع کیف پول ارز دیجیتال، هر دو دسته از این Walletها جزو ولت‌های سرد محسوب می‌شوند. برای اینکه بخواهید یک کیف پول سخت افزاری تهیه کنید باید حتما مقداری برای خرید یک ولت هزینه کنید اما Paper walletها به شکل ساده‌تر و کاملا رایگان ساخته می‌شوند. ارزان بودن و رایگان بودن ساخت یک پیپر ولت باعث ایجاد تقاضای بیشتر ساخت این Walletها می‌شود.

 

امنیت در برابر حملات هکری

از آن جا که این کیف پول‌ها به صورت آفلاین فعالیت ‌می‌کنند بسیار بیشتر نسبت به سایر Walletها ایمن بوده و در برابر حملات هکری مقاوم هستند. به کمک کیف پول کاغذی هیچ هکری در دنیای اینترنت توانایی دسترسی به اطلاعات شما را ندارد و کلیه داده‌ها به صورت آفلاین و در قالب یک تکه کاغذ ساده نوشته شده است. اما همین مسائل باعث ایجاد معایبی نیز در آن‌ها شده که ما در ادامه مقاله به بررسی  مهم‌ترین آن‌ها پرداخته‌ایم:

 

معایب کیف پول کاغذی چیست؟

طبیعی است که در دنیای تکنولوژی هیچ چیز بی عیب و نقص نبوده و علاوه بر داشتن مزایا، معایبی را نیز با خود به همراه دارد. ولت‌های کاغذی نیز از این مسئله مستثنی نبوده و معایبی را دارند. تعدادی از این معایب کم تهمیت و تعدادی دیگر بسیار حائز اهمیت هستند. مخاطبان با دیدن معایب Paper walletها می‌توانند هشدارهای لازم را دریافت کرده و از کلیه آسیب‌های احتمالی آینده جلوگیری کنند. در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین معایب این کیف پول‌ها اشاره کرده‌ایم.

 

در معرض دید بودن کلید‌های خصوصی

همانطور که در پاراگراف‌های قبلی اشاره کردیم، کلیدهای عمومی و خصوصی Paper walletها در یک تکه کاغذ نمایش داده می‌شوند و تنها با گرفتن یک اسکن ساده از QRCode می‌توان به کلیه دارایی‌ها دسترسی پیدا کرد. در معرض دید بودن کلیدهای خصوصی می‌تواند باعث دسترسی آسان‌تر سودجویان به دارایی‌های دیجیتال شما شود. در صورتی که حواستان نباشد سودجویان می‌توانند با نرم افزار‌های اسکن QRCode کلید خصوصی کیف پول شما را به دست آورند.

 

پشتیبانی از ارزهای دیجیتال محدود

در ابتدا تنها کیف پول بیت کوین از نوع کاغذی وجود داشت. اما با گذشت زمان امکان ساخت کیف پول کاغذی برای ارزهای اتریوم، لایت کوین و ... نیز وجود دارد. ناگفته نماند که با این وجود تنها تعداد بسیار محدودی از ارزهای دیجیتال توسط Walletهای کاغذی پشتیبانی می‌شوند. با پیشرفت و تقاضای بیشتر در صنعت ارز دیجیتال ممکن است امکان ساخت پیپر ولت برای سایر ارزها نیز فراهم شود. امروزه توسعه دهندگان در تلاش هستند تا این امکان را به صورت اختصاصی برای بیشتر شبکه‌های معتبر فعال کنند.

 

آسیب پذیری Paper walletها در برابر عوامل محیطی

از آن‌جا که که این کیف پول‌ها در یک تکه کاغذ نمایش داده می‌شوند ممکن است در معرض عوامل محیطی مانند آب گیرند و باعث از بین رفتن کاغذ موجود شوند. حتما باید حواستان باشد که کاغذ مورد نظر را در داخل ماشین لباسشویی نیندازید! البته اگر نکات امنیتی لازم را را رعایت کنید می‌توانید از این آسیب پذیری در امان باشید.

 به طور مثال سعی کنید حتما یک نسخه پشتیبان از کلیدهای خصوصی یا عمومی خود تهیه کنید. بهتر است این نسخه پشتیبان هم به صورت فایل در کامپیوتر و هم در یک یا چند کاغذ دیگر باشد. با این کار احتمال گم شدن اطلاعات شما بسیار کمتر خواهد شد. ناگفته نماند که بهتر است سعی کنید تا کاغذ یا کاغذ‌های موجود را در محیطی امن مثل یک کیف یا بسته ضد آب نگهداری کنید.

 

آموزش ساخت کیف پول کاغذی

حال که بیشتر متوجه شدیم کیف پول کاغذی چیست میتوانیم به آموزش ساخت آن بپردازیم. برای ساخت یک پیپر ولت باید از سایت‌های مخصوص به این کار استفاده کنید. وبیسایت‌های زیادی برای تولید پیپر ولت وجود دارند اما اکثر آن‌ها از اعتبار بالایی برخوردار نیستند. امروزه پیدا کردن سایت‌هایی که از امنیت بالایی برخوردار باشند و این نوع از کیف پول‌ها را بسازند بسیار کم سده است. در امان ماندن از سایت‌های کلاه‌برداری که اقدام به گرفتن سرمایه شما می‌کنند بسیار سخت شده است. ما در ادامه مقاله به بررسی سه سایت که نسبت به رقیبان خود از امنیت بالاتری برخوردارند پرداخته‌ایم.

 

سایت BitAddress.org

محبوب‌ترین جا برای تولید یک کیف پول بیت کوین در نسخه کاغذی سایت BitAddress.org است. به محض ورود به این سایت یک Box برای شما نمایش داده می‌شود که با وارد کردن هر عدد یا کلمات دلخواه می‌توانید آدرس کیف پول خود را بسازید. نکته قابل توجه این است که این وبسایت بر اساس داده‌هایی که شما داخل وبسایت تولید می‌کنید یک کیف پول با آدرس Random برای شما تولید می‌کند. در صورتی که تنها موس خود را تکان دهید و هیچ اطلاعاتی داخل باکس وارد نکنید نیز یک آدرس کیف پول بیت کوین توسط سایت برای شما ساخته می‌شود.

 

ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین BitAddress

سایت LiteAddress.org نیز درست مشابه سایت BitAddress.org طراحی شده با این تفاوت که به جای پشتیبانی از شبکه بیت کوین، امکان ساخت کیف پول کاغذی لایت کوین را برای شما فراهم می‌سازد. بعد از آن که متوجه شدید کیف پول کاغذی چیست حتما برای آزمایش، تمرین و درک بهتر اقدام به ساخت این کیف‌ها در سایت‌های معتبر کنید. 

 

سایت MyEtherWallet

این اپلیکیشن و سایت برای ساخت کیف پول کاغذی اتریوم طراحی شده و کار با این سایت نیز بسیار ساده است. جالب است بدانید که این آدرس کیف پول تنها برای ساخت یک پیپر ولت (MyEtherWallet) طراحی نشده و کلیه امکانات یک کیف پول نرم افزاری را نیز برای مخاطبان فراهم کرده است. برنامه و سایت MyEtherWallet را با مخفف MEW Wallet نیز می‌شناسند. این برنامه یک کیف پول ارز دیجیتال برای IOS و اندروید است و همینطور با سیستم عامل Windows سازگاری خوبی دارد. در بخش راهنمایی‌ها و مقالات وبسایت اصلی این کیف پول، مقاله‌ای با عنوان کیف پول کاغذی چیست قرار داده شده و در آن به آموزش ساخت یک پیپر والت در سایت MyEtherWallet پرداخته شده است.

 

  ایجاد کیف پول کاغذی MyEtherWallet

 

سایت Wallet Generator

این سایت نیز اقدام به ساخت پیپر ولت برای شما می‌کند اما حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که طبق بررسی‌های انجام شده این وبسایت نسبت به رقیبان خود از امنیت بسیار پایین تری برخوردار است. این سایت تنها از شبکه بیت کوین پشتیبانی نمی‌کند و امکان ساخت پیپر ولت برای چند شبکه دیگر را نیز دارد. اطلاعات ارائه شده نیز صرفا جهت آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر شما است و بیتفا هیچگونه مسئولیتی در قبال آن ندارد.

 

نحوه استفاده از کیف پول کاغذی

استفاده از پیپر ولت‌ کاری بسیار ساده است. ابتدا QRCode بخش کلید خصوصی کیف پول خود را داخل گوشی و نرم افزار مورد نظر (ولت نرم فزاری) اسکن کنید. برای انجام این کار باید ابتدا وارد بخش import در ولت نرم افزاری که نصب کردید شوید. سپس جهت اطمینان موجودی ولت خود را داخل اکسپلورر و کیف پول موجود چک کنید. حال شما می‌توانید از آدرس کیف پول کاغذی خود در نرم فزار نیز استفاده کنید. حتما به این موضوع توجه داشته باشید یک کیف پول نرم افزاری معتبر و شناخته شده دانلود کنید. اکثر افراد برای اطمینان بیشتر از صحت امنیت دارایی‌های خود معمولا از کیف پول‌های امن، معتبر و چند امضایی استفاده می‌کنند. 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد