جستجو در بیتفا
  • بررسی شرایط بازار ارزهای دیجیتال با وجود ریزش بیت کوین
  • عرضه استیبل کوین‌ها همچنان رو به افزایش است
  • رشد ۳ برابری حجم معاملات بیت کوین در ماه گذشته میلادی
  • آیا روند صعودی بیت کوین همچنان حفظ شده است؟
بررسی شرایط بازار کریپتو؛ آیا روند صعودی همچنان حفظ شده است؟

بررسی شرایط بازار کریپتو؛ آیا روند صعودی همچنان حفظ شده است؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
۴ دقیقه
۱
۲۱۰
توسط :
مبین رزمخواه

بازار ارزهای دیجیتال همچنان تحت تأثیر ریزش بیت کوین قرار دارد. این ارز دیجیتال با یک اصلاح نسبتاً شدید ۵ درصدی مواجه شد و برای مدتی زیر حمایت ۶۵ هزار نیز رفت اما توانست خود را بازیابی کند. در این شرایط بسیاری از معامله‌گران اقدام به باز کردن معاملات هیجانی می‌کنند که معمولاً با ضرر بسته خواهند شد. بهتر است قبل از انجام هر معامله‌ای شرایط بازار را درک کنید و سپس بهترین تصمیم را بگیرید. در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط بازار کریپتو بپردازیم و به این پرسش پاسخ دهیم که آیا روند صعودی همچنان حفظ شده است یا خیر؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

بررسی شرایط بازار ارزهای دیجیتال با وجود ریزش بیت کوین

قیمت بیت کوین در ۲ آوریل تا ۶۴۵۰۰ دلار نیز ریزش داشت اما فعلاً توانسته خود را بازیابی کند و در محدوده ۶۶۵۰۰ دلار معامله شود. ریزش بیت کوین روی سایر ارزهای دیجیتال بازار نیز اثرگذار بود و بسیاری از معامله‌گران نسبت به ادامه یافتن روند صعودی نگران شدند. با این حال اما نشانه‌هایی وجود دارد که می‌تواند ما را نسبت به آینده بیت کوین و همچنین آینده رمز ارزها امیدوار کند.

بیت کوین در تایم فریم‌های کوتاه مدت چهار ساعته و یک ساعته شرایط خوبی ندارد. اما در تایم فریم هفتگی و ماهانه همچنان توانسته روند صعودی خود را حفظ کند. در تصویر زیر نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی را مشاهده می‌کنید:

نمودار قیمت بیت کوین

در قسمت‌های بعدی این مقاله سعی می‌کنیم نشانه‌هایی که می‌توانند به عنوان موارد مثبتی برای ادامه یافتن روند صعودی بازار در نظر گرفته شوند را مرور کنیم‌. اولین نکته در مورد عرضه رو به رشد استیبل کوین‌ها است.

 

عرضه استیبل کوین‌ها همچنان رو به افزایش است

با اینکه بیت کوین به تازگی روند صعودی خود را در کوتاه مدت از دست داد، اما عرضه استیبل کوین‌ها همچنان در حال افزایش است. وجود استیبل کوین‌ها در بازار کریپتو و در شرایط فعلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. از این نوع از ارزهای دیجیتال برای خرید توکن‌ها و دارایی‌های جدید استفاده می‌شود و بالا بودن حجم آن‌ها نشان دهنده آماده باش بودن خریداران برای ورود به بازار است.

استیبل کوین

با توجه به این نکته می‌توان گفت که خریداران در حال رصد بازار به منظور پیدا کردن بهترین نقطه برای ورود هستند‌. این اتفاق می‌تواند روند بازار را تغییر دهد. ورود نقدینگی و خرید ارزهای دیجیتال توسط معامله‌گران باعث افزایش قیمت و در نهایت امتداد روند صعودی خواهد شد.

البته این نشانه باید همچنان پابرجا بماند و در صورت از دست رفتن نقدینگی در این بخش، شرایط دشوار خواهد شد. اما با توجه به شرایط فعلی می‌توان گفت که همچنان امید برای رشد قیمت بیت کوین و بازار کریپتو وجود دارد.

نکته بعدی که باید به آن توجه کرد عملکرد صندوق‌های قابل معامله در بورس یا ETF بیت کوین است.

 

رشد ۳ برابری حجم معاملات بیت کوین در ماه گذشته میلادی

بر اساس گزارشات منتشر شده، حجم معاملات صندوق‌های ETF بیت کوین در بورس آمریکا در ماه مارس رشد چشمگیری داشته است. حجم معاملات این صندوق‌ها در این ماه به بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار رسید که ۳ برابر ماه‌های ژانویه و فوریه است.

در ماه مارس قیمت بیت کوین سقف تاریخی جدیدی را ثبت کرد و این اتفاق یکی از مهم‌ترین دلایل رشد حجم معاملات ETFهای بیت کوین بود‌. در این میان کمپانی بلک راک (BlackRock) نیمی از حجم معاملات این بازار را به خود اختصاص داد. پس از آن صندوق‌های ETF شرکت‌های گری اسکیل (Grayscale) و فیدلیتی (Fidelity) در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

صندوق ETF بیتکوین

البته پس از ثبت ۴ هفته متوالی ورودی مثبت، جریان خالص نقدینگی این صندوق‌ها در این هفته منفی شد. البته در مقایسه با ورودی‌های زیادی که رخ داد، خروج حدود ۸۵ میلیون دلار از این صندوق‌ها شاید رقم چندان بزرگی محسوب نشود‌. البته تداوم خروج سرمایه از صندوق‌های ETF می‌تواند نگران کننده باشد.

 

با این اوصاف آیا می‌توان گفت روند صعودی بیت کوین پایان یافته است؟ در بخش انتهایی مقاله به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

 

آیا روند صعودی بیت کوین همچنان حفظ شده است؟

همان‌طور که اشاره شد، شرایط بیت کوین در تایم فریم‌های کوتاه مدت چندان خوب به نظر نمی‌رسد. اما در بازه هفتگی و ماهانه همچنان امید به بازگشت بیت کوین به سطوح بالاتر وجود دارد.

از طرفی آمار موجود در مورد نقدینگی استیبل کوین‌ها و همچنین صندوق‌های ETF بیت کوین نشانه‌های خوبی برای آینده بیت کوین محسوب می‌شوند. با این حال بیت کوین باید بتواند شرایط خود را در تایم فریم‌های کوتاه‌تر نیز تغیبر دهد تا وضعیت کلی آن به روند سابق بازگردد.

در چنین شرایطی توصیه می‌کنیم که سعی کنید ریسک معاملات خود را تا حد امکان کاهش دهید. همچنین می‌توانید تا زمان مشخص نشدن قطعی روند بعدی دست به معامله نزنید. در هر صورت باید مدیریت سرمایه را رعایت کنید تا در این شرایط دچار مشکل نشوید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد