جستجو در بیتفا
  • نگاهی به سبک معاملاتی Dex-Trading
  • چه نوع تحلیل‌هایی در سبک معاملاتی Dex-Trading استفاده می‌شود؟
  • یک دکس تریدر به چه ابزارهایی نیاز دارد؟
  • بررسی ابزارهای تحلیلی و مانیتورینگ Dex Trader های موفق
  • دکس تریدرها با کدام صرافی‌های غیر متمرکز معامله می‌کنند؟
  • اهمیت تجمیع کننده‌های نقدینگی برای دکس تریدرها
  • کدام صرافی متمرکز برای دکس تریدرها مناسب است؟
  • یک Dex-Trader باید بتواند امنیت توکن را بررسی کند!
  • نحوه مدیریت سرمایه در سبک معاملاتی دکس تریدینگ
  • مسیر آموزشی سبک دکس تریدینگ را از کجا شروع کنیم؟
  • معرفی دوره جامع Dex-Trading
  • چرا به معامله‌گران توصیه می‌شود از سبک معاملاتی Dex-Trading استفاده کنند؟
اشتراک گذاری
چگونه یک دکس تریدر Dex trader موفق شویم؟

چگونه یک دکس تریدر Dex trader موفق شویم؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
۱۱ دقیقه
۸
۱,۷۱۲
توسط :
پاتریک شاه‌نظری

برای دکس تریدر شدن باید ذهنیتی سازگار با ساختار سبک معاملاتی دکس تریدینگ داشته باشید. این روزها سبک Dex-Trading محبوبیت خیلی بالایی پیدا کرده است و اکنون برای کاربران این سوال مطرح است که چگونه می‌توانیم به یک دکس تریدر موفق و حرفه‌ای تبدیل شویم؟ سبک معاملاتی دکس تریدینگ یک  سبک نوین و بهینه است که در بازار کریپتو بازدهی بسیار خوبی دارد. تمرکز اصلی سبک دکس تریدینگ بر روی ارزهای جدید و پر پتانسیل قرار دارد؛ ارزهایی که هنوز رشد خود را انجام ندادند و احتمال رشد بالایی دارند. در حالی که Dex-Trading به عنوان یکی از جدیدترین سبک‌های معاملاتی به حساب می‌آید و کمتر از یکسال از معرفی این سبک می‌گذرد؛ اما در همین مدت کم به دلیل عملکرد و بازدهی بسیار جذاب، نظر خیلی از کاربران بازار کریپتو را به خود جلب کرده است و طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. اما چگونه از این سبک معاملاتی استفاده کنیم و چگونه Dex-Trader شویم؟

در ادامه این مقاله با بیتفا همراه باشید تا ابتدا نگاهی به سبک معاملاتی دکس تریدینگ داشته باشیم و سپس قدم به قدم مسیر تبدیل شدن به یک دکس تریدر موفق را بررسی کنیم!!

 

نگاهی به سبک معاملاتی Dex-Trading

دکس تریدر (Dex-Trader) به معامله‌گری گفته می‌شود که با سبک دکس تریدینگ (Dex-Trading) تحلیل و معامله می‌کند. عبارت Dex-Trading با ترکیبی از دو کلمه Dex (به معنای صرافی‌های غیر متمرکز) و Trading (به معنای معامله کردن) نام گذاری شده است. در سبک دکس تریدینگ معامله‌گران به دنبال ارزهایی جدیدتر، با پتانسیل بیشتر و فرصت‌هایی که هنوز در دسترس عموم معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار ندارد هستند. چنین فرصت‌هایی بیشتر در صرافی‌های غیر متمرکز (Dex) پیدا می‌شوند و به همین دلیل عمده فعالیت دکس تریدرها بر روی ارزهای لیست شده در صرافی‌های غیر متمرکز قرار دارد. صرافی‌های غیر متمرکز نقش اساسی در این سبک معاملاتی دارند و نام گذاری آن به همین دلیل انجام شده است.

این سبک معاملاتی در سال 1401 توسط مجموعه بیتفا (مجموعه آموزشی – سرمایه گذاری پیشرو در حوزه کریپتو) معرفی شد و به سرعت محبوبیت بالایی میان معامله‌گران پیدا کرد. دلیل محبوبیت بالای این سبک در شناسایی فرصت‌های برتر و گرفتن سودهای چند ده و حتی چند صد درصدی خلاصه می‌شود. (برای اطلاعات بیشتر در رابطه با سبک دکس تریدینگ پیشنهاد می‌کنم مقاله "سبک معاملاتی DEX-Trading چیست؟" را از سایت بیتفا مطالعه کنید)

سبک معاملاتی دکس تریدینگ

برای مشاهده فرصت‌های معرفی شده توسط بیتفا و سبک دکس تریدینگ وارد "بخش بیتفاندا" شوید

 

چه نوع تحلیل‌هایی در سبک معاملاتی Dex-Trading استفاده می‌شود؟

سبک معاملاتی Dex-Traders به صورت ترکیبی از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال طراحی شده است. در این سبک، ما از هر دو اهرم تحلیلی بهره می‌بریم تا بهترین نتیجه را در معاملات خود شاهد باشیم. تحلیل تکنیکال به کار رفته در دکس تریدینگ، ترکیبی از پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال کلاسیک است؛ تجربه نشان داده است این ترکیب بهترین واکنش را نسبت به ارزهای لیست شده در صرافی‌های غیر متمرکز نشان می‌دهد.

در سبک دکس تریدینگ اهرم تحلیل فاندامنتالی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. در این سبک تحلیلی، قبل از ورود به یک پروژه ابتدا باید نگاهی به اهداف، دستاوردها و کارایی آن داشته باشید. سپس با جستجو در شبکه‌های اجتماعی میزان توجه‌ای که بر روی پروژه وجود دارد را بررسی می‌کنید و اگر پروژه‌ای شرایط لازم را داشت به تحلیل فاندامنتال لایه دو بپردازیم. در این مرحله از تحلیل باید به بررسی نقدینگی استخرها، هولدرهای ارز، بازار سازهایی که بر روی آن پروژه تمرکز دارند و... پرداخت.

سبک دکس تریدینگ ترکیب تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال است که با بهینه‌سازی تحلیل‌ها و ایجاد سازگاری با ارزهایی که عمدتاً در صرافی‌های غیر متمرکز لیست می‌شوند توسعه یافته است. سبک تحلیلی به کار رفته در دکس تریدینگ کاملاً شخصی‌سازی شده است؛ همین موضوع باعث افزایش کارایی و بهبود عملکرد در این سبک معاملاتی شده است.

 

یک دکس تریدر به چه ابزارهایی نیاز دارد؟

یکی از مزیت‌های سبک دکس تریدینگ بهره‌گیری از برترین ابزارهای تحلیلی و اجرایی است؛ یک دکس تریدر برای موفقیت در این مسیر نیاز به استفاده از این ابزارها دارد. ابزارهای ذکر شده در حالت کلی به دو دسته ابزارهای تحلیلی (تحلیل نمودار قیمتی، بررسی امنیت توکن و بررسی داده‌های فاندامنتالی) و ابزارهای اجرایی (صرافی‌های غیر متمرکز، تجمیع کننده‌های نقدینگی و صرافی‌های متمرکز) دسته‌بندی می‌شوند؛ در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.

ابزارهای مورد نیاز در سبک دکس تریدینگ

 

بررسی ابزارهای تحلیلی و مانیتورینگ Dex Trader های موفق

یک دکس تریدر موفق در قدم اول باید بتواند نمودار ارزهای مورد نظر را تحلیل کند و برای انجام این کار به داده‌های قیمتی نیاز دارد. نمودار اکثر ارزهایی که در صرافی‌های غیر متمرکز در حال معامله هستند در پلتفرم Tradingview وجود ندارد و معامله‌گران این سبک باید از پلتفرم‌های جایگزین استفاده کنند. دو پلتفرم کاربردی Dextools و Dexscreener قابلیت ارائه نمودار قیمتی برای ارزهایی که در صرافی‌های غیر متمرکز معامله می‌شوند را فراهم کرده‌اند و کاربرد بسیار بالایی در سبک معاملاتی دکس تریدینگ دارند. البته این پلتفرم‌ها علاوه بر ارائه نمودار قیمتی، داده‌های فاندامنتالی زیادی ارائه می‌دهند و برای تبدیل شدن به یک دکس تریدر موفق باید بتوانید با این پلتفرم‌ها کار کنید. (برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنم مقاله‌های "آموزش پلتفرم دکس تولز" و "آموزش پلتفرم Dexscreener" را از سایت بیتفا مطالعه کنید)

 

دکس تریدرها با کدام صرافی‌های غیر متمرکز معامله می‌کنند؟

در بازار کریپتو شبکه‌های بلاکچینی زیادی توسعه پیدا کردند و بر بستر هر کدام از آن‌ها توکن‌های زیادی راه‌اندازی شده است. یکی از مزیت‌های دکس تریدینگ عدم همبستگی با یک اکوسیستم و یا بلاکچین خاص است؛ به این منظور که سبک دکس تریدینگ برای توکن‌های ایجاد شده در تمام بلاکچین‌ها کارایی دارد و معامله‌گرانی که از این سبک تحلیلی استفاده می‌کنند می‌توانند تمام فرصت‌های بازار ارزهای دیجیتال را شکار کنند. اما برای معامله در هر بلاکچینی باید از صرافی غیر متمرکز سازگار با آن استفاده کرد.

یک دکس تریدر برای رسیدن به موفقیت باید در تمام شبکه‌های بلاکچینی فعالیت داشته باشد تا بتواند از تمام فرصت‌های بازار استفاده کند. در نتیجه لازم است تا بتواند با صرافی‌های غیر متمرکز مختلفی کار کند؛ پرکاربردترین صرافی‌های غیر متمرکز برای Dex Trader ها عبارتند از صرافی یونی سواپ، صرافی پنکیک سواپ و صرافی تریدر جو که هر کدام به ترتیب برای شبکه‌های اتریوم، BSC و آوالانچ بیشترین کارایی را دارند.

 

با کد تخفیف Bitfa2000 می‌توانید با 2 میلیون تومان تخفیف در دوره "جامع دکس تریدینگ" ثبت نام کنید!!

 

اهمیت تجمیع کننده‌های نقدینگی برای دکس تریدرها

تجمیع کننده نقدینگی (Liquidity aggregator) نوعی پلتفرم است که به صرافی‌های غیر متمرکز زیادی متصل می‌شود و نقدینگی قرار گرفته در تمام آن‌ها را یکجا جمع کرده و به کاربران ارائه می‌دهد. این نوع صرافی‌ها دسترسی گسترده‌ای به نقدینگی دارند و می‌توانند تمام توکن‌هایی که نقدینگی داشته باشند را نقد کنند. البته مزیت‌های تجمیع کنندگان نقدینگی به این موضوع خلاصه نمی‌شود، این پلتفرم‌ها با جستجو در صرافی‌های مختلف بهترین نسبت قیمتی را به کاربر ارائه می‌دهند.

نکته مثبتی که در رابطه با این نوع پلتفرم‌‌ها وجود دارد چند زنجیره‌ای (Multichain) بودن آن‌هاست؛ به این منظور که بر بستر بلاکچین‌های زیادی راه‌اندازی می‌شوند و به تمام آن‌ها خدمات می‌دهند. از میان تجمیع کننده‌های نقدینگی صرافی Open Ocean و صرافی 1INCH بهترین خدمات را ارائه می‌دهند. دکس تریدرهای حرفه‌ای و موفق عمدتاً برای انجام معاملات خود از این دو پلتفرم استفاده می‌کنند.

(برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنم مقاله‌های "آموزش صرافی Open ocean" و "آموزش صرافی 1INCH" را از سایت بیتفا مطالعه کنید)

 

کدام صرافی متمرکز برای دکس تریدرها مناسب است؟

در حالی که عمده فعالیت دکس تریدرها در صرافی‌های غیرمتمرکز انجام می‌شود اما یک دکس تریدر برای رسیدن به موفقیت بیشتر باید بتواند برخی فرصت‌های ایجاد شده در صرافی‌های غیر متمرکز را نیز شکار کند. گاهی پیش میاد بعضی از فرصت‌های بزرگ بازار (مخصوصاً پروژه‌هایی که ارز خود را بر بستر بلاکچین خودشان عرضه می‌کنند) در صرافی‌های متمرکز لیست می‌شوند و معامله‌گران باید بتوانند از این فرصت‌ها نیز استفاده کنند. در شرایط فعلی و با توجه به محدودیت‌هایی که برای کاربران ایرانی وجود دارد، صرافی MEXC مناسب‌ترین صرافی برای دکس تریدرهاست.

این صرافی معمولاً فرصت‌های مناسبی را به لیست معاملاتی خود اضافه می‌کند و در کنار فرصت‌هایی که در صرافی‌های غیر متمرکز ایجاد می‌شود، فرصت‌های با ارزش در صرافی MEXC نیز پیدا می‌شود. کار کردن در شبکه‌های بلاکچینی مخصوصاً اتریوم کارمزدهای نسبتاً بالایی دارد که این مشکل در صرافی ام ایکس سی وجود ندارد. در رابطه با ارزهایی که در هر دو نوع صرافی‌ها لیست شدند، صرافی MEXC به دلیل کارمزدهای پایین‌تری می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

 

با کد تخفیف Bitfa2000 می‌توانید با 2 میلیون تومان تخفیف در دوره "جامع دکس تریدینگ" ثبت نام کنید!!

 

یک Dex-Trader باید بتواند امنیت توکن را بررسی کند!

بررسی امنیت و سلامت توکن یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای رسیدن به موفقیت در سبک معاملاتی دکس تریدینگ است، از این مرحله می‌توان به عنوان مهم ترین مرحله در سبک دکس تریدینگ یاد کرد. در حوزه صرافی‌های غیر متمرکز در کنار ارزها و فرصت‌های پر پتانسیل، ارزهای اسکم و کلاهبرداری زیادی وجود دارد و یک دکس تریدر برای رسیدن به موفقیت باید بتواند فرصت‌های با ارزش را از ارزهای کلاهبرداری تشخیص دهد. ما در سبک معاملاتی Dex trading، با بررسی امنیت و سلامت توکن ارزهای کلاهبرداری را تشخیص داده و ریسک درگیر شدن با ارزهای اسکم را به صفر می‌رسانیم.

امنیت و سلامت توکن

برای موفقیت در این سبک معاملاتی حتماً باید نحوه بررسی امنیت و سلامت توکن‌ها را آموزش ببینید و توجه زیادی به این موضوع داشته باشید چرا که در غیر این صورت احتمال مواجه شدن شما با ارز های کلاهبرداری و اسکم بالا خواهد رفت و ممکن است سرمایه شما به خطر بیفتد.

 

نحوه مدیریت سرمایه در سبک معاملاتی دکس تریدینگ

مدیریت سرمایه یکی از مهمترین و حساس‌ترین قسمت‌هایی است که میزان ریسک یک دکس تریدر را سازماندهی می‌کند. نحوه مدیریت سرمایه درست و منطقی نیمی از مسیر موفقیت یک معامله گر است؛ اما نحوه مدیریت سرمایه در سبک معاملاتی دکس تریدینگ به چه صورت است؟

در سبک معاملاتی دکس تریدینگ، با توجه به میزان ریسک پذیری سرمایه را به چند بخش مساوی تقسیم می‌کنیم و در هر معامله تنها یک بخش را وارد می‌کنیم. برای مثال اگر ما در مجموع 10 هزار دلار سرمایه داشته باشیم، کل سرمایه را به 10 بخش 1000 دلاری تقسیم می‌کنیم و در هر معامله با 1000 دلار سرمایه ورود می‌کنیم. در این شرایط نهایت ریسک یک معامله (با فرض این که یک معامله به کل صفر شود) در بدترین شرایط 10 درصد از کل سرمایه است. از آن‌جایی که اکثر معاملاتی که با سبک دکس تریدینگ وارد آن‌های می‌شویم پتانسیل رشدهای چند ده درصدی و حتی چند صد درصدی دارند، با داشتن یک نرخ موفقیت بالای 50 درصد به راحتی می‌توان به برایند سودده و موفقیت آمیز رسید.

در سبک معاملاتی دکس تریدینگ اگر مدیریت سرمایه رعایت نشود احتمال داشتن یک برایند موفق بشدت کاهش خواهد یافت.

 

مسیر آموزشی سبک دکس تریدینگ را از کجا شروع کنیم؟

سبک معاملاتی دکس تریدینگ در کنار جذابیتی که دارد میزان ریسکش نیز بسیار بالاست. صرافی‌های غیر متمرکز با لیست کردن ارزهای جدید محیطی پر از فرصت‌های بکر برای معامله‌گران ایجاد می‌کنند اما در کنار آن ارزهای کلاهبرداری و اسکم زیادی نیز در این حوزه ایجاد می‌شوند که می‌توانند خطرناک باشند. وظیفه معامله‌گر شناسایی تفاوت فرصت‌های پر پتانسیل از ارزهای کلاهبرداری است و همین شناسایی دقیق ارزهای پر پتانسیل است که تفاوت یک دکس تریدر عادی با یک دکس تریدر موفق را رغم می‌زند.

مسیر آموزشی دکس تریدینگ

ما در مجموعه بیتفا بعد از معرفی سبک معاملاتی Dex-Trading، به دلیل عملکرد بسیار مناسب این سبک شاهد استفاده برخی کاربران از این سبک اما بدون آموزش بودیم. متاسفانه بدون آموزش وارد شدن به این بازار نمی‌تواند نتیجه مناسبی در بر داشته باشد؛ در نتیجه ما یک دوره آموزشی کوتاه "البته به صورت رایگان" برای مخاطبین خود آماده کردیم تا از ضررهای ناشی از عدم آگاهی کاربران جلوگیری کنیم. اگر قصد آموزش این سبک معاملاتی و استفاده از فرصت‌های بزرگ این بازار را دارید پیشنهاد می‌کنم قبلش حتماً دوره رایگان بیتفا را آموزش ببینید.

 

برای شروع به آموزش سبک معاملاتی دکس تریدینگ "دوره رایگان دکس تریدینگ" را شروع کنید!!

 

معرفی دوره جامع Dex-Trading

پس از دوره رایگان دکس تریدینگ، به دلیل استقبال و تقاضا بالای کاربران یک دوره صفر تا صد به نام "دوره جامع دکس تریدینگ" آماده کردیم تا دانشجو این دوره بتواند هر مورد و نکته‌ای که برای رسیدن به موفقیت در این سبک معاملاتی نیاز دارد را آموزش ببیند. ما در دوره جامع دکس تریدینگ سعی کردیم کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به درآمدزایی از رمز ارزها را آموزش دهیم. تفاوت این دوره با بقیه دوره‌های آموزشی این حوزه در شفاف بودن نتیجه و میزان موفقیت است. ما در مجموعه بیتفا ماه‌هاست نتیجه معاملات و فرصت‌هایی که با کمک همین سبک معاملاتی در بازار شناسایی می‌کنیم را در بخش "بیتفاندا" به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهیم و با این کار قدرت تحلیلی این سبک را به صورت زنده و عمومی ثابت کردیم.

دیگر امتیازی که سعی کردیم برای دانشجویان این دوره لحاظ کنیم همراه کردن آن‌ها با مجموعه خودمان است. دانشجویان این دوره همزمان با آموزش‌‌ها، منتورشیپ تخصصی نیز دریافت می‌کنند. به این صورت که یک پشتیبان از مجموعه بیتفا در کنار دانشجو قرار می‌گیرد تا همزمان با آموزش‌ها تمام سوالات و مشکلات او را رفع می‌کند.

در کنار خدمات ذکر شده عضویت کانال دکس تریدرز نیز در اختیار دانشجویان قرار می‌گیردکه یکی از جذاب‌ترین خدمات این دوره است. در این کانال به صورت روزانه تحلیل از بازار و معرفی Watch-List قرار می‌گیرد و ترند بازار معرفی می‌شود. ترکیب آموزش صفر تا صد یک سبک معاملاتی موفق + منتورشیپ (Coaching) + کانال Dex-Traders ترکیبی است که می‌تواند هر دانشجویی را به موفقیت و کسب درآمد از بازار کریپتو برساند!!

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با "دوره جامع دکس تریدینگ" و اطلاع از خدمات و مباحث آن می‌تواند از طریق "این لینک" اقدام کنید.

 

چرا به معامله‌گران توصیه می‌شود از سبک معاملاتی Dex-Trading استفاده کنند؟

در بازارهای مالی سبک‌های معاملاتی متفاوتی وجود دارد که هر کدام گروهی از معامله‌گران را درگیر خود کرده‌اند. سبک معاملاتی DexTrading نیز یکی از همین سبک‌های معاملاتی است اما با تفاوت‌هایی بزرگ که این سبک را به یکی از برترین سبک‌های معاملاتی تبدیل کرده است. سبک معاملاتی Dex-Trading بر خلاف اکثر سبک‌های تحلیلی که تنها مبتنی بر تحلیل تکنیکال هستند، با ترکیب تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی ایجاد شده است تا بالاترین میزان قدرت تحلیلی را در اختیار معامله‌گر قرار دهد. دیگر مزیتی که دکس تریدینگ را از بقیه سبک‌های تحلیل متمایز می‌کند استفاده از فضای پر پتانسیل صرافی‌های غیر متمرکز است. این سبک تحلیلی معامله‌گر اجازه می‌دهد تا زودتر از هر معامله‌گر و سرمایه گذاری دیگری فرصت را شکار کند و از کل روند رشد یک رمزارز استفاده کند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۰۴/۰۹ ۱۵:۴۲
حدیث رشیدی
بسیار مفید بود
پاسخ
۱۴۰۲/۰۳/۱۲ ۱۸:۱۸
امیرواحدی
سلام،عالی هستید،انشاالله همیشه موفق و پرسود باشید
پاسخ