جستجو در بیتفا
  • هاوینگ بیت کوین چیست؟
  • قیمت بیت کوین برای اولین بار از سال 2021 به بالای 63000 دلار رسید
  • نقش کلیدی ETFهای بیت کوین
  • افزایش قیمت بیت کوین کل بازار را تقویت می‌کند
  • سخن پایانی
با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ قیمت بیت کوین از 63هزار دلار گذشت-افزایش حجم معاملات ETF

با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ قیمت بیت کوین از 63هزار دلار گذشت-افزایش حجم معاملات ETF

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
۳ دقیقه
۰
۴۳۳
توسط :
رومینا میرفتاحی

حجم معاملات ETF بیتکوین در روز دوشنبه به بالاترین حد خود رسید و با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ، قیمت بیتکوین برای اولین بار از 2021 به بیش از 63000 دلار رسید. بر اساس گزارش گری اسکیل، به هاوینگ بعدی بیت کوین به عنوان یک عامل کلیدی در افزایش قیمت بیت کوین اشاره شده است. خوش‌بینی در مورد ETFهای بیت کوین نقطه‌ای و هاوینگ پیشرو، احساسات بازار را به شدت تحریک کرده و اخیراً یکی از متداول‌ترین سولات در حوزه کریپتو پیرامون این است که هاوینگ بعدی چه تاثیری بر قیمت بیت کوین می‌گذارد؟

هاوینگ بیت کوین چیست؟

در ابتدا به این  بپردازیم که اصلا هاوینگ بیت کوین چیست. هاوینگ بیت کوین تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد (یا به طور خاص پس از استخراج هر 210000 بلاک) و طی آن پاداش ماینرها نصف می‌شود. به عبارت دیگر یعنی وقتی یک ماینر بیت کوین را استخراج می‌کند، نسبت به قبل BTC کمتری دریافت ‌کند؛ ماینرهای بیت کوین در حال حاضر پس از استخراج موفقیت آمیز یک بلاک، 6.25 بیت کوین دریافت می‌کنند و پس از هاوینگ آتی، این پاداش نصف شده و به 3.125 بیت کوین کاهش خواهد یافت. در پی نصف شدن پاداش ماینرها شاهد افزایش ارزش و قیمت و همینطور کاهش عرضه هستیم که منجر به کنترل تورم می‌شود و هدف از هاوینگ نیز دقیقا همین است. لازم به ذکر است که با محدودیت عرضه بیت کوین به 21 میلیون، در حالی که در حال حاضر نیز بیش از 19.6 میلیون بیت کوین در گردش است، هاوینگ پیش‌رو عرضه را کندتر خواهد کرد.

تاریخ دقیق هاوینگ بعدی بیت کوین مشخص نیست اما تخمین زده می‌شود که به احتمال بسیار قوی، این رویداد در اواسط آوریل اتفاق بیفتد. برخی از ساعت‌های شمارش معکوس هاوینگ، تاریخ دقیق را 19 آوریل برآورد کردند.

قیمت بیت کوین برای اولین بار از سال 2021 به بالای 63000 دلار رسید

بیت کوین، محبوب ترین ارز دیجیتال بازار، یک سال پیش با قیمتی در حدود 20000 دلار معامله می‌شد، اما قیمت بیت کوین (BTC) از ابتدای سال حدود 45 درصد افزایش یافته است و در عرض چند هفته از 42000 دلار به بیش از 60000 دلار رسیده است. قیمت بیت کوین صبح چهارشنبه، 28 فوریه ، برای اولین بار از سال 2021 به بالای 63000 دلار رسید و به بالاترین رکورد خود یعنی تقریباً 69000 دلار در نوامبر 2021 نزدیک شد. می‌توان گفت افزایش قیمت بیت کوین درواقع با افزایش فعالیت معاملاتی در صندوق‌های قابل معامله بیت کوین(ETF) در این هفته تقویت شده بود.

صعود قیمت بیت کوین به 63هزار دلار

نقش کلیدی ETFهای بیت کوین

افزایش قیمت اخیر بیت کوین در حالی اتفاق افتاد که فعالیت‌ها در اطراف ETF‌های بیت‌کوین نقطه‌ای به سطوحی رسیده که از ژانویه به اینور مشاهده نشده بود. در اوایل سال جاری، قانون‌گذاران به صندوق‌های ETF بیت‌کوین چراغ سبز نشان دادند و اخیراً، به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ که در چند هفته آینده رخ خواهد داد، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کریپتو دچار جنون خرید شدند. به گفته اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، روز دوشنبه حجم معاملات ETF بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده و iShares Bitcoin Trust (IBIT) رکوردهای حجم معاملات خود را در روز دوشنبه و سه شنبه شکسته است.

افزایش قیمت بیت کوین کل بازار را تقویت می‌کند

رالی بیت کوین ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را بالا برده است. طبق داده‌های CoinGecko، ارزش بازار کل بازار ارزهای دیجیتال برای اولین بار از آوریل 2022، از 2 تریلیون دلار فراتر رفته است و بیت کوین به تنهایی نزدیک به 1.2 تریلیون دلار از آن را تشکیل می‌دهد. سهام‌های متمرکز بر کریپتو مانند Coinbase (COIN) و Riot Blockchain (RIOT) نیز طی این رالی اخیر به بالاترین حد خود در سال گذشته رسیده‌اند. نکته قابل توجه دیگر این است که شرکت هوشمند نرم افزاری Microstrategy (MSTR) اکنون بیش از 11 میلیارد دلار بیت کوین در خزانه خود نگهداری می‌کند. از طرفی سهام عمده مرتبط با ارزهای دیجیتال، مانند MSTR، COIN و RIOT، در این رالی اخیر به بالاترین حد خود از اول سال میلادی تا به امروز رسیده‌اند.

سخن پایانی

اوون لاو، مدیر اجرایی اوپنهایمر، در گفتگویی که این هفته با یاهو فایننس داشت گفت که نشانه‌های صعودی زیادی در بازار وجود دارد. او گفت "من فکر می‌کنم در ماه آوریل و شاید حتی می، شاهد هاوینگ چهارم بیت کوین باشیم." از آنجایی که رویدادهای هاوینگ، در طول سال‌ها، اغلب با افزایش قابل توجه قیمت و ارزش بیت‌کوین همراه بوده‌اند، پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاران اینبار نیز به سمت این رمزارز هجوم ببرند.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد