جستجو در بیتفا
  •  پروژه Toncoin چیست؟
  • بررسی ساز و کار شبکه Toncoin
  • اعتبار سنج‌ها در شبکه Toncoin
  • تایید تراکنش‌ها در بلاکچین
  • ساخت بلاک جدید در شبکه Ton
  • پاداش اعتبارسنج‌ها
  • ویژگی‌های بلاکچین Ton
  • آشنایی با محصولات زنجیره Toncoin
  • تاریخچه شبکه Toncoin و ارتباطش با تلگرام
  • تغییر نام شبکه Toncoin
  • بازگشت قدرتمند تلگرام به دنیای رمزارزها
  • ارز Ton چیست؟
  • کاربردهای ارز Ton
  • تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال Ton روزانه (آخرین آپدیت 4 مهر)
  • کدام کیف پول برای نگهداری Ton مناسب است؟
  • در کدام صرافی می‌توان ارز Toncoin را معامله کرد؟
  • مقایسه سرعت شبکه Ton با Solana
  • Notcoin چیست؟
اشتراک گذاری
شبکه Toncoin چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال Ton

شبکه Toncoin چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال Ton

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
۱۲ دقیقه
۸
۳,۵۴۵
توسط :
یاسمن یزدان دوست

بلاکچین تن کوین، به علت ارتباطش با پیامرسان محبوب تلگرام، شهرت بسیاری پیدا کرده و اکنون جزو محبوب‌ترین شبکه‌های بلاکچینی به حساب می‌آید. شبکه Toncoin به عنوان یک پروژه بلاکچینی بلند پروازانه شناخته می‌شود که در نظر دارد تا با برطرف کردن تمام مشکلات فعلی حوزه بلاکچین، کارآمدترین شبکه بلاکچینی موجود را توسعه دهد و به تعداد زیادی از کاربران بدون هیچگونه محدودیت مقیاس پذیری خدمات دهد. اما پروژه تن برای تبدیل شدن به چنین پروژه‌ای چه خدماتی ارائه می‌دهد؟ تلگرام چه ارتباطی با پروژه Toncoin دارد؟ آیا ارز دیجیتال Ton ارزش سرمایه گذاری دارد؟

در ادامه این مقاله با بیتفا همراه باشید تا با شبکه تون کوین به صورت کامل آشنا شویم و سپس به بررسی ارز Ton بپردازیم.

telegram

 پروژه Toncoin چیست؟

پروژه Toncoin یک شبکه بلاکچینی لایه یک است که با استفاده از مکانیزم اجماع POS) Proof-Of-Stake) یا همان گواه اثبات سهام، تراکنش‌ها را پردازش می‌کند. توسعه دهندگان بلاکچین Toncoin اهداف بلند پروازانه‌ای دارند و به دنبال توسعه یک پروژه بلاکچینی با قابلیت‌های کامل هستند. نکته قابل توجه در این پروژه پشتیبانی توسط پیام رسان محبوب تلگرام است؛ ایده توسعه این پروژه جذاب در ابتدا و در سال 2017 توسط تلگرام آغاز شد اما متاسفانه به دلیل برخی مشکلات این شرکت مجبور به واگذاری پروژه شد. البته در حال حاضر خبرهایی از برگشت تلگرام به روند توسعه این پروژه به گوش می‌آید که در بخش "تاریخچه پروژه Toncoin" کامل به آن پرداخته‌ایم.

تون کوین در نظر دارد تا با ایجاد یک ساختار دسته بندی شده (با استفاده از فناوری شاردینگ) و پردازش موازی تراکنش‌ها، بستری بدون محدودیت مقیاس پذیری و البته با امکان تطبیق پذیری بالا ایجاد کند.

پروژه تن کوین چیست

 

بررسی ساز و کار شبکه Toncoin

همانطور که بالاتر نیز گفته شد بلاکچین Toncoin یک شبکه بلاکچینی مبتنی بر مکانیزم اجماع اثبات سهام به حساب می‌آید و طبیعی است که در ساز و کار این شبکه با اعتبارسنج‌ها سر و کار داشته باشیم. در ادامه به صورت مرحله به مرحله به بررسی ساز و کار شبکه Toncoin خواهیم پرداخت.

 

اعتبار سنج‌ها در شبکه Toncoin

به جای ماینرهایی که در بلاکچین بیت‌کوین شاهد آن هستیم، شبکه تن از اعتبارسنج‌ها (Validator) استفاده می‌کند که این ولیدیتورها هرکدام باید حداقل 300 هزار واحد ارز TON وثیقه قرار دهند تا از درستی کار آن‌ها اطمینان حاصل شود؛ وظیفه اصلی آن‌ها تایید تراکنش‌ها و ساخت بلاک‌های جدید است. پس از هر ۱۰۲۴ بلاک جدید، این گروه‌ها منحل و ترکیب جدیدی از ولیدیتورها برای ۱۰۲۴ بلاک بعدی آماده می‌شوند. برای تبدیل شدن به اعتبارسنج در این شبکه، باید سرور Dual Processor با مشخصات زیر اجاره کنید:

1 گیگابایت بر ثانیه ظرفیت انتقال داده، پردازنده حداقل هشت هسته‌ای، حداقل 64 گیگابایت رم، ۸ ترابایت هارد (HDD)، ۵۱۲ گیگابایت هارد (SSD). شبکه تن در حال حاضر حدودا ۱۵۰ اعتبارسنج فعال دارد.

 

تایید تراکنش‌ها در بلاکچین

وقتی کاربر تراکنشی را انجام می‌دهد، ولیدیتورها آن را شناسایی و تایید می‌کنند. این فرآیند باعث صحت‌بخشی به تراکنش‌ها می‌شود و اجازه اضافه شدن هر تراکنش به دفتر کل توزیع شده را می‌دهد.

 

ساخت بلاک جدید در شبکه Ton

بعد از تایید شدن چندین تراکنش، بلاک‌های جدید توسط اعتبارسنج‌ها ساخته و به زنجیره ‌Ton اضافه می‌شوند. در این شبکه تقریبا هر ۵ ثانیه یک بلاک جدید ساخته می‌شود. اگر یکی از اعتبارسنج‌ها، برخلاف قوانین پروتکل عمل کند، بلاک جدیدی را به اشتباه معرفی کند و یا هر نوع فعالیت مخربی در شبکه داشته باشد، مقداری یا حتی تمام دارایی وثیقه قرار داده (استیک شده) آن به عنوان جریمه کسر و سوزانده خواهد شد.

 

پاداش اعتبارسنج‌ها

فرایند استیکینگ در بلاکچین‌های مبتنی بر PoS یکی از مهمترین فرایندها به حساب می‌آید که ارتباط مستقیم با تامین امنیت شبکه دارد. اعتبارسنج‌ها برای انجام این کار پاداش دریافت می‌کنند تا تشویق شوند که همواره صادق بمانند و در حفظ امنیت این شبکه موثر واقع شوند. مقدار پاداش‌ها به تعداد کل رمزارزهای استیک شده بستگی دارد. حدود ۲۰ درصد از مقدار کل رمزارزهای استیک شده در یک سال، به عنوان پاداش بین آن‌ها توزیع می‌شود (این میزان به عوامل زیادی از جمله میزان ارز استیک شده، تعداد اعتبارسنج‌ها و تعداد تراکنش‌های شبکه بستگی دارد و قابل تغییر است) که باعث افزایش عرضه این ارز خواهد شد. نحوه توزیع این توکن به صورتی کنترل خواهد شد که نرخ تورم آن (عرضه کل) در محدوده سالیانه ۲ درصد باقی بماند.

همچنین این شبکه سه بخش زیرمجموعه (سه لایه) با نام‌های Masterchain، Shardchain و Workchain دارد که در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند و منجر به ایجاد قابلیت‌های زیاد در این شبکه شده‌اند؛ در ادامه این قابلیت‌ها را بررسی خواهیم کرد.

کاربرد بلاکچین Ton

 

ویژگی‌های بلاکچین Ton

  • سرعت بالای تراکنش ها : از آنجایی که بلاکچین Ton از مکانیزم PoS به جای مکانیزم PoW استفاده می‌کند، ‌تراکنش‌ها را نسبت به بیت‌کوین بسیار ارزان‌تر و همچنین به طور قابل ملاحظه‌ای سریع‌تر پردازش می‌کند. سرعت بالای این شبکه باعث انجام میلیون‌ها تراکنش تنها در یک ثانیه (TPS) می‌شود که بسیار بیشتر از شبکه‌های دیگر است. زمان ساخت یک بلاک در این شبکه (Block Time) ۵ ثانیه است، این درحالیست که در شبکه اتریوم ۱۲ ثانیه زمان می‌برد تا بتواند یک بلاک را بسازد.
  • بهره‌وری انرژی : برخلاف مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) بیت کوین که به توان محاسباتی و مصرف انرژی قابل توجهی نیاز دارد، TON از اثبات سهام (PoS) استفاده می کند. PoS از نظر انرژی کارآمدتر در نظر گرفته می‌شود، زیرا شامل فعالیت‌های استخراج منابع فشرده نمی‌شود.
  • مقیاس‌پذیری : تن از مفهومی به نام شاردینگ بی‌نهایت (infinite sharding) استفاده می‌کند؛ این ساز و کار زنجیره‌های موازی هستند که برای حل مشکلات مقیاس‌پذیری که شبکه‌های بلاک‌چین قبلی با آن مواجه بودند، طراحی شده است. زنجیره‌های موازی باعث تولید موازی بلاک‌ها شده که سرعت را بسیار افزایش می‌دهند. شاردینگ بی‌نهایت، به تن اجازه می‌دهد تا با پیوستن کاربران و برنامه‌های بیشتر به شبکه، مقیاس پذیری آن با مشکل مواجه نشده و کارآمدی خود را حفظ کند. البته این فناوری هنوز توسط شبکه تن کوین به صورت عملی راه‌اندازی نشده است و این شبکه در تلاش برای توسعه و راه‌اندازی آن است. شبکه‌های Cosmos و Polkadot به عنوان پروژه‌هایی تحت عنوان شبکه لایه صفر از فناوری مشابهی بهره‌مند هستند.
  • پشتیبانی از قراردادهای هوشمند : TON با تکنولوژی جدیدی از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز پیچیده (DApps) را به راحتی توسعه دهند. قراردادهای هوشمند در TON می توانند فرآیندها و توافقات مختلف را خودکار کنند. شبکه‌های مبتنی بر قراردادهای هوشمند را می‌توان بر روی لایه Working Blockchain راه‌اندازی کرد. مزیت بسیار منحصر بفرد این لایه این است که بین تمام الگوریتم‌ها، فرمت‌ها، ماشین‌های مجازی یا رمزارزهای بومی متفاوت و متنوعی که برای ساخت آن شبکه ها استفاده شده است، هماهنگی ایجاد می‌کند. درواقع ویژگی همکاری میان زنجیره‌ای دارد که ایده‌ای مشابه بلاکچین Polkadot است.
  • لایه Masterchain : مسترچین یک شبکه واحد است که وظیفه آن مدیریت اعتبارسنج‌ها، دارایی‌های استیک شده، مدیریت لایه Workchain و Shardchain و برقراری امنیت کلی شبکه که پیشتر به توضیح آن‌ها پرداختیم است. این لایه همچنین محلی برای ذخیره هش آخرین بلاک‌های تولید شده در Workchain و Shardchain است. مسترچین به عنوان قلب این شبکه شناخته می‌شود زیرا مدیریت تمام بخش‌ها را برعهده دارد (همانند RelayChain در شبکه پولکادات).
  • Ton Payment : این ویژگی تن مربوط به مدیریت ریزپرداخت‌ها و تراکنش‌های مالی خارج از شبکه تن است. به پرداخت‌های مالی خارج از یک شبکه پرداخت‌های آفچین و به پرداخت‌های داخل شبکه، آنچین گفته می‌شود. شبکه Ton، امنیت تراکنش‌های آفچین خود را مانند آنچین تلقی کرده است.
  • مناسب برای توسعه‌دهندگان : TON محیطی مناسب برای توسعه‌دهندگان با ابزارها و منابعی برای ایجاد و استقرار DApps ارائه می‌دهد. این موضوع منجر به رشد جامعه توسعه دهندگان پر جنب و جوش در شبکه TON شده است.
  • توکن متریک (Token Metric) : TON Crystal ارز دیجیتال اصلی بلاک چین TON است. توزیع و استفاده از ممکن است متفاوت باشد، برخی از آنها برای اعتبارسنجی‌ها، توسعه‌دهندگان و کاربران درون اکوسیستم تخصیص داده می‌شوند.
  • الهام‌بخش دنیای رمزارزها : علیرغم موانع، TON به دنبال ایجاد انقلاب جدیدی در فضای بلاک چین است. نوآوری ها و مفاهیم فنی آن الهام بخش دیگر پروژه‌های بلاکچینی بوده و به توسعه مداوم فناوری غیرمتمرکز کمک می‌کند.
  • مکانیزم خوددرمانی : همان‌طور که گفتیم شبکه TON از سه لایه داخلی با نام‌های نام‌های Masterchain، Shardchain و Workchain تشکیل شده است؛ مشکل این فناوری این است که بعد از بروزرسانی شبکه Masterchain که شبکه اصلی Ton به حساب می‌آید، ممکن است باقی شبکه‌ها بروزرسانی نشوند. مکانیزم خوددرمانی، با تولید مجدد بلاک‌ها، باعث حل این مشکل می‌شود؛ این یک فناوری و مکانیزم بسیار پیشرفته است.

 

آشنایی با محصولات زنجیره Toncoin

چندتا از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که این شبکه انجام داده و در نقشه راه شبکه تن (Toncoin RoadMap) مشاهده می‌کنید، در زیر شرح داده شده است :

  1. TON Peyment
  2. TON DNS: با این قابلیت می‌توانید دامنه مد نظر خود را با پسوند TON ایجاد کنید.
  3. TON Proxy: این قابلیت برای کسانی است که می‌خواهند تراکنش‌های آن‌ها مخفی بماند و در معرض دید عموم قرار نگیرد. این سرویس ساختاری مبتنی بر Tor دارد و می‌تواند به افزایش هرچه بیشتر میزان تمرکز زدایی این شبکه کمک کند.
  4. TON Storage: این پروژه محصولی برای ذخیره داده‌های کاربران، همانند فضاهای ذخیره سازی ابری اما به صورت غیر متمرکز و رمزنگاری شده توسعه داده است تا محصولی جذاب به کاربران ارائه دهد.
  5. TON Defi: بلاکچین تن به دنبال ایجاد اکوسیستمی قدرتمند در حوزه دیفای است و در همین راستا محیط توسعه جذاب و کاربردی برای برنامه نویسان و البته با پشتیبانی از قراردادهای هوشمندایجاد کرده است.
  6. TON Nominators
  7. TON Developers Program
  8. Jetton Bridge: این پروژه در راستای ایجاد سازگاری و یک پارچگی در حوزه رمزارزها، پل ارتباطی میان زنجیره‌ای با شبکه‌های دیگر از جمله بیت کوین، اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس راه‌اندازی کرده است که قابلیت بسیار عالی به حساب می‌آید.

نقشه راه تن کوین

 

تاریخچه شبکه Toncoin و ارتباطش با تلگرام

در سال ۲۰۱۷ برادران دروف، پاول و نیکولای دروف، بنیان‌گذاران پیام رسان تلگرام بلاکچینی تحت عنوان Telegram Open Network و با ارز بومی Gram، راه‌اندازی کردند. ۵ میلیارد واحد توکن گرام به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار میان ۹۴ سرمایه گذار خصوصی فروش رفت که این حجم از جذب سرمایه در سایر پروژه‌های بلاکچینی بی‌سابقه بود. اما متاسفانه سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، (همان سازمانی که از شرکت تتر و صرافی‌های بایننس و کوین‌بیس نیز شکایت کرد) به فروش توکن به ۳۹ سرمایه‌گذار آمریکایی ایراد قانونی گرفت و در ماه می سال ۲۰۲۰ (اردیبهشت سال ۱۳۹۹) این شرکت در دادگاه محکوم شد و ۷۰ درصد از سرمایه را برگرداند.

ارتباط تلگرام و ارز دیجیتال ton

 

تغییر نام شبکه Toncoin

پس از شکست خوردن پروژه بلاکچینی تحت مدیریت تلگرام، بخشی از تیم توسعه‌‌دهندگان این شبکه از برادران دروف جدا شدند و از آن جایی که این پروژه متن باز بود توانستند دوباره این شبکه را بازآفرینی کنند، این بار با نام Free Ton آغاز کردند. نام آن نیز به Toncoin تغییر یافت. رهبری تیم جدید این شبکه توسط آقایان Tolya Yanot و Emelyanekok انجام میشد. بعد از مدتی دامنه سایت و گیت‌هاب این پروژه را از تیم تلگرام به صورت اطلاعیه رسمی خطاب به دروف درخواست کردند تا آدرس اصلی این سایت شبکه تون کوین و صفحه اصلی گیت‌هاب آن را در اختیار این تیم جدید قرار دهند. در تیر ماه ۱۴۰۰ با این درخواست موافقت شد و برادران دروف، حقوق استفاده از تمام ابزارهای این شبکه را به صورت رسمی به این تیم اعطا کردند.

telegram

 

بازگشت قدرتمند تلگرام به دنیای رمزارزها

در تاریخ سپتامبر ۲۰۲۳ نماینده پاول دروف در سخنرانی با نماینده تن‌کوین، خبر از طرح درآمدزایی تلگرام از طریق شبکه تن کوین را داد که در رابطه با راه‌اندازی یک سری مینی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز بر روی تلگرام و وارد شدن تلگرام به حوزه Web3 صحبت می‌کرد. همچنین اشاره کرد که این اولین بار است که ارتباط به این قدرتمندی بین یک پروژه کاربردی و حوزه وب۳ صورت خواهد گرفت؛ به صورتی که به راحتی ارسال یک پیام، شما قادر به ارسال ارز دیجیتال از طریق تلگرام خواهید بود. او در ادامه صحبت‌ها ادعا می‌کند که مطمئن باشید تا ۳ الی ۵ سال آینده تعداد کاربران تلگرام به ۱.۵ میلیارد و یا بیشتر خواهد رسید. از این سخنرانی و تبلیغاتی که تلگرام برای شبکه Ton انجام می‌دهد، مشخص است که نه تنها تلگرام مشکلی با این شبکه ندارد بلکه از آن حمایت می‌کند و در آینده نه چندان دور، همکاری‌های قدرتمند و انقلابی جدید را شاهد خواهیم بود.

 

ارز Ton چیست؟

شبکه Toncoin ارزبومی خود را با نام Ton در سال 2021 راه‌اندازی کرد که در پیشبرد اهداف این شبکه نقش کلیدی دارد. ارز دیجیتال Ton به عنوان یک ارز بومی بر بستر بلاکچین تون کوین ایجاد شده و فعالیت دارد اما علاوخ بر آن با استاندارد ERC-20 بر بستر بلاکچین اتریوم و با استاندارد BEP-20 بر بستر زنجیره هوشمند بایننس نیز ایجاد شده است.

 

کاربردهای ارز Ton

به عنوان ابزاری برای پرداخت کارمزد تراکنش‌های شبکه، پاداش ولیدیتورها و همچنین استفاده از تمامی ابزارهای ارائه شده توسط این پروژه از جمله Ton Proxy ، Ton service ، Ton Storage و ... کاربرد دارد. ارز تن به دلیل مقیاس پذیری بالای شبکه تون کوین می‌تواند به عنوان یک روش پرداختی گسترده نیز کاربرد داشته باشد. از دیگر کاربردهای این رمزارز می‌توان به ابزار پرداختی در پلتفرم Fragment که یک پلتفرم برای خرید نام کاربردی تلگرام است اشاره کرد.

 

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال Ton روزانه (آخرین آپدیت 4 مهر)

رمز ارز TON در تایم فریم روزانه با توجه به رشدی که اخیراً از خودش نشان داده است خط روند و کانال نزولی خودش را شکست. قدرت خریداران در کندل‌ها و زاویه حرکتی اخیر قیمت کاملاً مشهود است و هر اصلاح رو به پایینی فرصت ورود به معاملات خرید محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که با توجه به اینکه قیمت اولین حرکت خلاف جهت روند صعودی را شکل داده است، انتظار داریم برای رشد حداقلی قیمت سقف قیمتی در محدوده 2.5 دلار توسط قیمت مجددا تاچ شود. بکرترین ناحیه ورود برای خریداران نیز محدوده 1.8 دلار است. از طریق سایت بیتفا می‌توانید از آخرین تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال Ton مطلع باشید.

تحلیل تکنیکال Ton

 

کدام کیف پول برای نگهداری Ton مناسب است؟

شبکه Ton، کیف پول رسمی خود را با نام Toncoin Wallet با هدف نگهداری این ارز راه‌اندازی کرد و به وسیله این کیف‌پول شما می‌توانید ارز دیجیتال Ton را ذخیره و استیک کنید. Toncoin Wallet برای سیستم عامل‌های Windows، Mac، Linux و همچنین نسخه تحت‌وب موجود است، همچنین نسخه IOS و Android آن برای تلفن‌همراه قابل دسترسی و استفاده است. علاوه بر آن کیف پول تراست ولت نیز از این توکن پشتیبانی می‌کند. همچنین اگر می‌خواهید از بهترین کیف پول‌ ارز دیجیتال مطلع شوید، به مقاله مربوطه مراجعه فرمایید.

کیف پول مناسب برای Toncoin

 

در کدام صرافی می‌توان ارز Toncoin را معامله کرد؟

صرافی‌های معتبر از جمله صرافی MEXC ، صرافی هیوبی ، صرافی OKX و ... از این ارز پشتیبانی می‌کنند. که بیشترین حجم معاملات این ارز در صرافی HTX (هیوبی) انجام می‌شود. همچنین ارز Ton را می‌توانید در صرافی‌های غیرمتمرکز از جمله صرافی غیر متمرکز UniSwap و صرافی غیر متمرکز PancakeSwap نیز معامله کنید.

 

مقایسه سرعت شبکه Ton با Solana

زمان ساخت یک بلاک در شبکه TON (Block Time) ۵ ثانیه است این درحالیست که در شبکه Solana زمان ساخت یک بلاک فقط ۱ ثانیه است، درواقع ۵ برابر شبکه Ton است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در شبکه Solana از تکنولوژی شارد (Shard) استفاده نشده است، جالب اینجاست که سرعت شبکه سولانا آنقدر بالا است که می‌توان گفت اصلا نیازی به این تکنولوژی زنجیره‌های موازی ندارد.

 

Notcoin چیست؟

Notcoin چیست؟

Notcoin یک میم کوین است که بر بستر شبکه بلاکچینی Toncoin راه‌اندازی شده است. Notcoin یک بازی رایگان است که به ازای کلیک به شما سکه رایگان هدیه می‌دهد. این بازی در یک Mini App تلگرام، شبکه اجتماعی محبوب، قرار دارد. اسم و لوگو این میم کوین برعکس تن کوین است (NOT - TON). نات کوین در حال حاضر یک ارز مجازی است اما امکان دارد در آینده به یک توکن واقعی تبدیل شود و در صرافی‌ها معتبر لیست شود. این بازی بر مفهوم استخراج یا ماین کردن اشاره دارد که به جای سخت‌افزارهای پیچیده، به صورت یک بازی ساده تنها با کلیک ارز نات کوین را استخراج می‌کنید. این بازی بسیار راحت است و هر کسی می‌تواند ثبت نام کند. ثبت نام در این بازی هیچ گونه هزینه‌ای ندارد و تنها با استفاده از این لینک می‌توانید در این بازی ثبت نام کنید و با بازی کردن، سکه جمع‌آوری کنید. جهت اطلاع بیشتر درباره Notcoin چیست؟ مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید. 

درست است که زمان لیست شدن Notcoin مشخص نیست، با این حال این بازی هیچ هزینه‌ای ندارد و شما چیزی از دست نخواهید داد. به‌راحتی بدون انجام دادن کار خاصی می‌توانید میلیون‌ها سکه جمع‌آوری کنید. از سمت دیگر صرافی‌های معتبری مانند بایننس و کوکوین و ... از این بازی حمایت کردند و تیم تشکیل دادند.

 

سوالات متداول در رابطه با تن کوین

آینده تون کوین از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰

آینده Toncoin از سال 2024 تا 2030 بر اساس پیش بینی‌های مختلف خوش بینانه به نظر می‌رسد. برای سال‌های 2024 و 2025، انتظار می‌رود که احساسات مثبت بازار و افزایش تعامل توسعه‌دهندگان، قیمت Toncoin را افزایش دهد. تا سال 2024، ارز Ton ممکن است به بالاترین حد خود در حدود 4.5 دلار برسد و حتی می‌تواند در سال 2025 به 7 دلار نیز صعود کند. علاوه بر این، پیش بینی دیگری نشان می‌دهد که تا سال 2024، قیمت Toncoin ممکن است با بالاترین قیمت قبلی خود مطابقت داشته باشد و میانگین قیمت آن در حدود 3.73 دلار باشد. همچنین حداکثر قیمت بالقوه 4.27 دلار می‌تواند باشد.
با نگاهی بیشتر به آینده، تا سال 2030، چشم انداز Toncoin حتی صعودی‌تر خواهد بود. رشد پیش بینی شده در بخش بلاکچین، همراه با ارتقای استراتژیک Toncoin و ادغام آن با تلگرام، می‌تواند ارزش آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. یک پیش‌بینی برای سال 2030 تخمین می‌زند که Toncoin می‌تواند بین 19.52 تا 20.95 دلار معامله شود و میانگین قیمت آن احتمالاً به 20.24 دلار برسد.
با این حال، باید با احتیاط به این پیش‌بینی‌ها پرداخت، زیرا بازار ارزهای دیجیتال بسیار نوسانی است و تحت تأثیر عوامل مختلف قرار دارد.

استخراج ارز ton امکان پذیر است؟

استخراج ارز ton دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است. در ابتدا، Toncoin بر روی یک مدل عمدتاً اثبات کار (PoW) کار می‌کرد. با این حال، از ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲، آخرین TON استخراج شد، که نشان دهنده تغییر مکانیزم Toncoin به مدل Proof-of-Stake (PoS) است. این تغییر به این معنی است که تون کوین های جدید اکنون فقط از طریق مکانیزم PoS تولید می شوند و استخراج سنتی مانند آنچه برای بیت کوین استفاده می‌شود دیگر برای Toncoin قابل اجرا نیست.
در مرحله PoW، Toncoin از یک رویکرد منحصر به فرد برای استخراج استفاده می‌کرد. از PoW برای اعتبارسنجی بلاک‌ها استفاده نکرد، بلکه از آن برای توزیع عادلانه توکن‌های تون کوین در بین کاربران استفاده کرد. یک قرارداد هوشمند ویژه با نام “giver” ایجاد شد که پاداش‌ها را در پاسخ به حجم هش های مجدد محاسبه شده محاسبه می‌کرد.
در حال حاضر، استخراج Toncoin به معنای سنتی امکان پذیر نیست، زیرا شبکه به طور کامل به مدل Proof-of-Stake منتقل شده است. این بدان معنی است که تولید تون کوین های جدید به جای استخراج، بر اساس فرآیند سهام است.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۱۰/۲۲ ۲۱:۰۷
احسان
من میخواهم toncoin هک کنم
پاسخ
۱۴۰۲/۱۰/۲۲ ۲۰:۵۳
احسان کبیری راد
می خواهم Toncoin را هک کنم
پاسخ