جستجو در بیتفا
  • آشنایی با ارز تتر (USDT)
  • عوامل تاثیرگذار بر کارمزد انتقال تتر
  • تاثیر شبکه بر کارمزد انتقال تتر
  • تاثیر صرافی بر کارمزد انتقال تتر
  • بررسی کارمزد انتقال تتر در شبکه‌های مختلف
  • کارمزد انتقال تتر در شبکه ترون (Tron)
  • کارمزد انتقال تتر در شبکه اتریوم (Ethereum)
  • کارمزد انتقال تتر در شبکه بایننس اسمارت چین (BSC)
  • کارمزد انتقال تتر در شبکه پالیگان (Polygon)
  • کارمزد انتقال تتر در شبکه آربیتروم (Arbitrum)
  • کارمزد انتقال تتر در شبکه سولانا (Solana)
  • بهترین شبکه برای انتقال تتر
  • چگونه با کارمزد کمتری تتر را انتقال دهیم؟
  • انتخاب شبکه با کمترین کارمزد انتقال تتر
  • استفاده از صرافی مناسب با کمترین کارمزد انتقال تتر
  • تاثیر ترافیک شبکه بر کارمزد انتقال تتر
  • استفاده از تبلیغات و پاداش‌های صرافی‌ها جهت کاهش کارمزد انتقال تتر
  • چرا ارز تتر از اهمیت بسیاری برخوردار است؟
اشتراک گذاری
کارمزد انتقال تتر چقدر است؟ بررسی بهترین شبکه انتقال تتر

کارمزد انتقال تتر چقدر است؟ بررسی بهترین شبکه انتقال تتر

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
۹ دقیقه
۱
۵۷۵
توسط :
یاسمن یزدان دوست

در دنیای ارزهای دیجیتال، تتر یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین استیبل کوین است که به اسم Tether نیز شناخته می‌شود. محبوبیت روزافزون تتر و کاربردهای بسیار مفید آن باعث شده است تا سرمایه‌گذاران و تریدرهای مختلفی از این ارز دیجیتال جهت انتقال دارایی خود استفاده کنند. به دلیل اینکه کاربران بسیاری از این ارز استفاده می‌کنند، کارمزد انتقال تتر مسئله مهمی است که در این مقاله به صورت مفصل به بررسی آن می‌پردازیم. از آن‌جا که ارز تتر، بلاکچین مختص خود را ندارد، بر روی شبکه‌های مختلفی فعالیت می‌کند. از همین جهت کارمزد انتقال تتر و همچنین سرعت انتقال آن در شبکه‌های بلاکچینی مختلف متفاوت است.

در ادامه با تیم بیتفا همراه باشید تا کارمزد انتقال تتر در شبکه‌های مختلف را بررسی کنیم و بهترین شبکه جهت انتقال تتر را معرفی کنیم. 

 

آشنایی با ارز تتر (USDT)

همان‌طور که گفتیم، ارز (Tether (USDT یک استیبل کوین است. استیبل کوین به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که ارزش آن به یک دارایی فیزیکی مانند دلار آمریکا وابسته است. ارزش تتر همواره تقریبا معادل یک دلار آمریکا است. تتر در سال ۲۰۱۴ با هدف تسهیل استفاده از ارزهای فیات در دنیای کریپتو راه‌اندازی شد. این ارز توسط کریگ سلارس (Craig Sellars)، بروک پیرس (Brock Pierce) و ریو کالینز (Reeve Collins) طراحی شد. این ارز دیجیتال به دلیل ثبات و قابلیت اطمینان خود در سال‌های اخیر محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. به مرور زمان، تتر جایگزین مناسبی برای دلار در حوزه امور مالی غیرمتمرکز شد. از همین رو شرکت تتر این ارز را در شبکه‌های مختلفی راه‌اندازی کرد تا تمام کاربران بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. در حال حاضر تتر بزرگ‌ترین استیبل کوین در دنیای کریپتو است که ارزش بازار آن به حدود ۸۴ میلیارد دلار رسیده است. (آموزش خرید تتر در ایران)

 

 

عوامل تاثیرگذار بر کارمزد انتقال تتر

کارمزد انتقال (Tether (USDT می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد. هزینه کل تراکنش، تحت تاثیر دو عامل یعنی هزینه‌های شبکه و هزینه‌های صرافی است.

تاثیر شبکه بر کارمزد انتقال تتر

هر شبکه بلاکچین برای انجام هر تراکنش کارمزدی را دریافت می‌کند. این هزینه‌ها به ماینرها پرداخت می‌شود که وظیفه تایید تراکنش‌ها و اضافه کردن آنها به بلاکچین را انجام می‌دهند. محاسبه کارمزدهای شبکه معمولاً بر اساس اندازه تراکنش در بایت و سطح ترافیک کنونی شبکه است. به عبارت دیگر، اگر شبکه ترافیک زیادی داشته باشد و تراکنش‌های زیادی در صف انتظار باشند، هزینه‌ها به طور طبیعی بالاتر خواهند رفت.

علاوه بر این، نوع بلاکچین مورد استفاده نیز می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کارمزدهای شبکه داشته باشد. به عنوان مثال، شبکه اتریوم یکی از گرون‌ترین شبکه‌ها است. بنابراین، قبل از انجام هر تراکنشی باید در مورد کارمزدهای آن شبکه تحقیق کنید. ارز تتر در شبکه‌های بلاکچینی مختلفی قرار دارد که کارمزد انتقال تتر در آن‌ها متفاوت است. در ادامه این مقاله به بررسی کارمزد ۶ تا از بهترین شبکه‌ها جهت انتقال تتر می‌پردازیم.

تاثیر صرافی بر کارمزد انتقال تتر

کارمزدهای صرافی یک منبع درآمد رایج برای صرافی‌ها است که معاملات USDT را پردازش می‌کنند. این پلتفرم‌ها برای انتقال و برداشت ارز دیجیتال از کاربران کارمزد دریافت می‌کنند. این کارمزدهای انتقال بسته به صرافی انتخابی شما متفاوت خواهد بود. ضروری است که قبل از تصمیم‌گیری در مورد یک صرافی خاص، این هزینه‌ها را بررسی و مقایسه کنید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین معامله را انجام می‌دهید. با انجام این کار، می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش داده و سود خود را هنگام انجام معاملات USDT در صرافی‌های ارز دیجیتال به حداکثر برسانید. 

 

بررسی کارمزد انتقال تتر در شبکه‌های مختلف

در ادامه به بررسی بهترین شبکه‌های بلاکچینی جهت انتقال تتر می‌پردازیم. کارمزد و سرعت انتقال تتر در این شبکه‌ها متفاوت است. جهت انتقال تتر باید به این موضوع دقت داشته باشید که اگر از صرافی می‌خواهید انتقال دهید، کارمزد شما از مقدار تتر شما کسر می‌شود. اما اگر قصد ارسال تتر از کیف پول‌تان را دارید، هزینه انتقال تتر به صورت ارز شبکه انتخابی شما کسر خواهد شد. برای مثال اگر می‌خواهید تتر خود را از طریق شبکه Trc-20 انتقال دهید، باید حتما مقداری ارز ترون در کیف پول‌تان داشته باشد. 

 

کارمزد انتقال تتر در شبکه ترون (Tron)

کارمزد انتقال تتر در شبکه Trc-20

کاربران می‌توانند به سادگی از طریق شبکه ترون ارز تتر خود را انتقال دهند. انتقال تتر در شبکه ترون از طریق استاندارد Trc-20 انجام می‌شود. شبکه ترون یکی از سریع‌ترین شبکه‌ها بلاکچینی جهت انتقال دارایی است. طبق گفته سایت GasFeesNow، کارمزد انتقال تتر در شبکه ترون بین ۰.۹۵ تا ۱.۹ دلار است. به عبارتی کارمزد انتقال تتر با Trc-20 تقریبا ۱ دلار است. سرعت انتقال تتر در شبکه ترون ۱ تا ۲ دقیقه است. در نتیجه شبکه ترون یکی از بهترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها برای انتقال تتر است.

 

کارمزد انتقال تتر در شبکه اتریوم (Ethereum)

کارمزد انتقال تتر در شبکه Erc20

شبکه اتریوم یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های بلاکچینی ارز دیجیتال است که در حوزه قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) فعالیت دارد. انتقال تتر در شبکه اتریوم از طریق استاندارد Erc-20 انجام می‌شود. شبکه اتریوم با مشکل مقیاس‌پذیری رو‌به‌رو است که همین امر باعث کاهش سرعت انتقال آن شده است. این شبکه یکی از گران‌ترین شبکه‌های بلاکچینی است. همچنین به علت راه‌اندازی تعداد بالایی از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) بر این شبکه، ترافیک بالایی دارد. کارمزد انتقال تتر از طریق شبکه اتریوم به طور میانگین مابین ۱.۲ دلار تا ۵ دلار است که به طور میانگین ۳ دقیقه طول می‌کشد. اما زمانی که ترافیک شبکه بالا باشد، این کارمزد ممکن است تا ۲۵ دلار و حتی بیشتر نیز افزایش یابد و حتی ممکن است که یک شبانه روز طول بکشد. از همین رو انتقال تتر از طریق شبکه اتریوم در مقادیر پایین مقرون به صرفه نیست.

 

کارمزد انتقال تتر در شبکه بایننس اسمارت چین (BSC)

کارمزد انتقال تتر در شبکه bep20

بلاکچین بایننس اسمارت چین یک شبکه دیگر است که در سال ۲۰۱۹ توسط صرافی معبتر و محبوب بایننس پایه‌گذاری شده است. انتقال تتر در این شبکه از طریق استاندارد BEP-20 انجام می‌شود. کارمزد انتقال تتر از طریق شبکه بایننس اسمارت چین، ۰.۰۳ دلار است. کارمزد شبکه BSC از شبکه اتریوم و ترون کمتر است و همچنین انجام تراکنش‌ها در این شبکه ۳ ثانیه طول می‌کشد که بسیار سریع است. به عبارتی در این شبکه بلاکچینی در هر ثانیه ۲۰۰۰ تراکنش انجام می‌گیرد. در نتیجه این شبکه یکی از بهترین گزینه‌ها جهت انتقال تتر است.

 

کارمزد انتقال تتر در شبکه پالیگان (Polygon)

کارمزد انتقال تتر در شبکه پالیگان

شبکه پالیگان (Polygon) یک زنجیره جانبی بلاکچین اتریوم است که سرعت آن بسیار بالا است. انتقال تتر در این شبکه از تاریخ ۲۷ می سال ۲۰۲۲ امکان‌پذیر شد. شبکه پالیگان یک راه حل مقیاس پذیری لایه دوم است که سرعت بسیار بالایی دارد و همچنین هزنیه انتقال کمتری را فراهم می کند. کارمزد انتقال تتر در شبکه پالیگان بین ۰.۰۰۱ تا ۰.۰۲ است که یکی از ارزون‌ترین راه‌های انتقال تتر محسوب می‌شود.

 

کارمزد انتقال تتر در شبکه آربیتروم (Arbitrum)

کارمزد انتقال تتر در شبکه آربیتروم

شبکه آربیتروم یکی دیگر از راه حل‌های لایه ۲ شبکه اتریوم است که سرعت انتقال تتر در این شبکه ۲ ثانیه است. کارمزد انتقال تتر از طریق شبکه آربیتروم ۰.۱ دلار است. امکان انتقال تتر بر این شبکه از سال ۲۰۲۱ فراهم شد. این شبکه برای افزایش سرعت و کاهش کارمزدها از راهکار Optimistic Rollup استفاده می‌کند.

 

کارمزد انتقال تتر در شبکه سولانا (Solana)

کارمزد انتقال تتر در شبکه سولانا

شبکه سولانا یکی از محبوب‌ترین و سریع‌ترین شبکه‌های بلاکچینی است که مناسب انتقال تتر است. کارمزد انتقال تتر از طریق شبکه سولانا کمتر از ۰.۰۱ دلار است. سولانا در هر ثانیه ۵۰ هزار تراکنش انجام می‌دهد، به همین دلیل انتقال تتر در این شبکه تنها چند ثانیه زمان می‌برد.

 

بهترین شبکه برای انتقال تتر

محبوب‌ترین و بهترین شبکه بلاکچینی برای انتقال تتر، شبکه ترون یا همان Trc-20 است؛ زیرا تقریبا تمام پلتفرم‌های ارز دیجیتال، از شبکه Trc-20 پشتیبانی می‌کنند و کارمزد انتقال تتر در این شبکه نیز حدود ۱ دلار است. همچنین زمان انتقال آن ۱ تا ۲ دقیقه طول می‌کشد.

 

چگونه با کارمزد کمتری تتر را انتقال دهیم؟

کاهش کارمزد انتقال تتر برای افرادی که به طور مرتب USDT را بین صرافی‌ها و کیف پول‌های مختلف منتقل می‌کنند، بسیار مهم است. خوشبختانه، بسته به پلتفرمی که استفاده می‌کنید، چندین استراتژی برای کاهش این هزینه‌های انتقال وجود دارد. یکی از بهترین گزینه‌ها، انتخاب شبکه‌ای است که نرخ‌های تراکنش پایین‌تری را ارائه می‌دهد که پیش‌تر بررسی کردیم. علاوه بر این، استفاده از صرافی که هزینه‌های برداشت اضافی را دریافت نمی‌کند نیز می‌تواند تصمیم خوبی باشد. برخی از پلتفرم‌ها نیز تبلیغاتی را اجرا می‌کنند که کارمزد انتقال تتر و سایر ارزهای دیجیتال را کاهش می‌دهند. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این روش‌ها می‌پردازیم.

کاهش کارمزد انتقال تتر

 

انتخاب شبکه با کمترین کارمزد انتقال تتر

اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های تراکنش هستید، به تغییر شبکه بلاکچینی فکر کنید. یکی از راه‌های انجام این کار تغییر شبکه در کیف پول ارز دیجیتال شما است. به عنوان مثال، کیف پول‌های مبتنی بر اتریوم معمولاً بالاترین هزینه‌های تراکنش را برای معاملات USDT دارند، که آنها برای سرمایه‌گذاران حساس به هزینه جالب نیست. با این حال، اگر کیف پول تتر که روی (Binance Chain (BSC)، Tron (TRC-20 یا شبکه Solana کار می‌کند دارید، می‌توانید از کارمزد انتقال تتر بسیار کمتری در حدود یک تتر بهره‌مند شوید.

استفاده از صرافی مناسب با کمترین کارمزد انتقال تتر

سرمایه‌گذارانی که به دنبال راه‌هایی برای کاهش کارمزد انتقال تترهای خود هستند، باید از صرافی‌هایی استفاده کنند که کارمزد کمتری دارند. به طور کلی قبل از استفاده از هر صرافی ارز دیجیتالی چه صرافی متمرکز چه صرافی غیرمتمرکز باید به کارمزدهای آن توجه کنید. زیرا گاهی مقدار سرمایه شما آن‌قدر کم است که مجبور می‌شوید نصف سرمایه خود را بابت کارمزد صرافی پرداخت کنید. از همین جهت حتما قبل از استفاده از هر صرافی، درمورد درصد کارمزد برداشت آن تحقیق کنید.

تاثیر ترافیک شبکه بر کارمزد انتقال تتر

در برخی از شبکه‌های بلاکچینی با افزایش ترافیک و ازدحام شبکه، کارمزدها افزایش یافته و سرعت انجام تراکنش‌ها نیز بسیار کاهش می‌یابد. برای مثال در شبکه اتریوم با افزایش ترافیک شبکه، کارمزدها به مقادیر بسیار بالایی می‌رسد و زمان انتقال نیز گاهی یک شبانه روز طول می‌کشد. از همین جهت باید در زمانی خلوت تراکنش‌های خود را انجام دهید که ترافیک و ازدحام شبکه پایین باشد.

استفاده از تبلیغات و پاداش‌های صرافی‌ها جهت کاهش کارمزد انتقال تتر

برخی از صرافی‌ها از پیشنهادات جذاب برای جذب مشتریان جدید به پلتفرم خود استفاده می‌کنند. این مشوق‌ها ممکن است شامل پاداش‌های واریز و کارمزدهای معاملاتی کمتر باشد، که می‌تواند تا حدودی هزینه‌های برداشت را کاهش دهد. علاوه بر این، برخی از صرافی‌ها ممکن است تبلیغات موقتی را نشان دهند که در آن هیچ هزینه برداشتی برای انتقال تتر دریافت نمی‌شود.

 

چرا ارز تتر از اهمیت بسیاری برخوردار است؟

ارز تتر (USDT)

استیبل کوین تتر کاربردها و ویژگی‌های بسیار مهمی دارد که آن را به محبوب‌ترین استیبل کوین تبدیل کرده است و بعد از ارز بیت کوین و اتریوم در رتبه سوم قرار دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن ثبات قیمتی معادل یک دلار آمریکا است که استفاده از ارز فیات در دنیای کریپتو را راحت کرده است. همچنین تتر نقدینگی بسیار بالایی دارد و خرید و فروش آن بسیار ساده و سریع است. کاربران به راحتی می‌توانند تترهای خود را به ارز فیات تبدیل کنند و آن را نقد کنند. انجام تراکنش‌های تتر نسبت به بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال دارای سرعت بالایی است. همچنین تتر عرضه نامحدودی دارد. این ارز دیجیتال تقریبا در تمام پلتفرم‌ها پذیرفته شده است.

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که این ارز دیجیتال تنها در دنیای کریپتو کاربرد ندارد، بلکه حتی در دنیای واقعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعضی از مکان‌های عمومی در برخی کشورها از روش‌های پرداختی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. ارز تتر به علت معادل بودن با دلار آمریکا، در دنیای واقعی جهت روشی برای پرداخت، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه دانستن کارمزد انتقال تتر بسیار حائز اهمیت است.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد